De karst parcours

Wandeltochten & wandelingen in Vassieux-en-Vercors

De karst parcours - Wandeltochten & wandelingen in Vassieux-en-Vercors
8.2

Gemakkelijk te lopen die inzicht biedt in de karst kenmerken van de Vercors Massif, een wandeling langs de bergkam waar is het soms mogelijk om wilde dieren te spotten.

DepartementDrôme
Plaats van vertrekVassieux-en-Vercors
Aangeraden periodevan mei tot oktober
OmgevingBergen

Vertrekkend vanuit Vassieux-en-Vercors ( 9 km van Font d' Urle ), neemt u de D76 richting La Chapelle - en-Vercors en sla linksaf na 1 km aan verder langs de D76. Na 6 km, slaat u linksaf richting Font d' Urle ( 2 km ).

Zodra u de parkeergarage in Font d' Urle hebben bereikt, neemt u de weg die omhoog klimt op de linkerkant. Het circuit begint na ongeveer 300 meter ( aangegeven door een stapel stenen en tekenen ).

Volg de wegwijzer voor de karst parcours. In tien stappen, zult u de vormen van karst opluchting te ontdekken. Het pad volgt de klif voor 2 km, waarlangs u de vallei Quint en de bergen van Die ontdekken. Deze educatieve route is bewegwijzerd met kleine cement markers genummerd van 1 tot 10, die goed passen in de kale landschappen van Font d' Urle.

Vergeet niet om het water, de Vercors biedt zeer weinig oppervlakte bronnen. Wees voorzichtig, het terrein is erg rotsachtig dus niet afdwalen van het pad. Gebruik het pad niet gebruiken in geval van mist.