Rondleiding door het oude dorp

Wandeltochten & wandelingen in Châteauneuf-Val-Saint-Donat

Rondleiding door het oude dorp - Wandeltochten & wandelingen in Châteauneuf-Val-Saint-Donat
5.6

Wijken van het dorp fontein ( Chabannes fontein ), en ontdek een schaapskooi, het oude dorp, Sint - Antonius kapel, langs een pad omzoomd met geurige brem, afdaling naar de veer op de Thoron. Terug via een kleine richel boven het dorp en terug te keren naar Chabannes.

DepartementAlpes-de-Haute-Provence
Plaats van vertrekChâteauneuf-Val-Saint-Donat
OmgevingPlatteland

Vanaf het dorpsplein ( parkeerplaats restaurant / bar ), volgt u de geasfalteerde weg voor 300 m, sla rechtsaf en volg de richting aangegeven door de markeringen van de fontein route.

Steek het vlakke gedeelte langs een pad, omgeven door akkers velden.

Klim omhoog naar het oude dorp langs een pad dat schaapskooien passeert.

Door het oude dorp ( ruïnes, kapel, versterkte toren, panoramisch uitkijkpunt over de omgeving ).

Afdaling naar het voorjaar langs een pad ( vee trail) gebruikt door kuddes schapen.

Steek de olijfgaarden in het gehucht van Jas du Coeur.

Na het oversteken van de departementale weg ( Peipin weg), terug langs de Grangettes nok en de Chemin du Clos de l' âne met uitzicht op de andere kant van het oude dorp.

Afdaling naar het dorp van Chabannes via het stadion en terug te keren naar het plein waar u geparkeerd.